Proiektu inspiratzailea: nondik galtzen du energia gure ikastetxeak?
2024/03/27 STEAM-Hezkuntza (Elhuyar Zientzia)
Gaia
Eraikinen efizientzia energetikoa
Testuingurua
Eraikinetan erabiltzen den energiaren zati bat galdu egiten da, bero-galeren edo bentilazioaren bitartez, adibidez. Beraz, funtsezkoa da eraikinek isolamendusistema eraginkorrak izatea, energia-galerak gutxitu eta baliabideak ahalik eta gehien aprobetxatzeko. Gainera, energia berriztagarriak lortzeko sistemak, hala nola bero-ponpak edo eguzki-kolektoreak, erabiltzea irtenbide ezin hobea da eraikinen erregai fosilekiko mendekotasuna eta berotegi-efektuko gasen emisioak murrizteko. Eraikinen energiaefizientziak ingurumenean eragina izateaz gain, ekonomian ere eragina izan dezake, energia gutxiago kontsumitzeak diru asko aurreztea ekar dezakeelako.
Beraz, eraikinetan energia berriztagarriak erabiltzea, isolamendu-sistema eraginkorrak izatea eta energiakontsumoa murriztea funtsezko neurriak dira etorkizun jasangarriago eta arduratsuago bat eraikitzeko.
Ikerketa-galdera:
Nondik galtzen du energia gure ikastetxeak? Nola murriztu daitezke energia-galera horiek? Nolakoa da gure ikastetxearen energia-efizientzia?
Ikerketaren helburuak
- Eraikinen energia-kontsumo eta –galerak aztertzea.
- Eraikinen energia-efizientzia zer den ulertzea eta eraikinen energia-efizientzia sustatzeko faktoreak ezagutzea: galerak murriztea, instalazioak hobetzea…
- Eraikinetan erabil daitezken energia berriztagarriak ezagutzea.
- Ikastetxearen energia-efizientzia aztertzea eta hobekuntzarako proposamenak egitea: isolamendu-sistemak, energiaren jatorria…
Esperimentaziorako proposamena
- Eraikinen energia-efizientziari buruzko informazioa bildu eta aztertu.
- Ikastetxearen energia-galerak eta energia-efizientzia aztertzeko, honako esperimentu hauek egin daitezke: Oharra: esperimentu batzuk egiteko, ezinbestekoa da adituen laguntza.
- Zubi termikoak eta tenperatura-banaketa aztertzeko entsegu termografikoak.
- Pareten erresistentzia termikoaren neurketa.
- Geletako infiltrazioen kalkulua, ate-haizagailu entseguaren bidez.
- Ikastetxeko instalazio termikoak ezagutu eta aztertu.
- Energia-kontsumoaren inguruko fakturak aztertu eta beste eraikin batzuetako fakturekin alderatu.
- Emaitzen azterketa: aztertutako informazioarekin eta esperimentuetan lortutako datu guztiekin ikastetxearen energia-efizientziaren inguruko txostena egin.
- Ikastetxearen energia-efizientzia hobetzeko proposamenak egin.
- Komunikazioa: emaitzak hainbat modutan zabaldu daitezke, hala nola proiektuaren txostena eta/edo bideoa ikastetxearen webgunean eta sare sozialetan jarriz, erakusketa baterako panelak egin eta ikastetxean/herrian jarriz, ikastetxeko zuzendaritza-taldekoekin eta irakasleekin bilera bat eginez, hitzaldiak antolatuz (ikasleentzat, gurasoentzat…), proiektua zientzia-azoka batean aurkeztuz…
*Oharra: esperimentu batzuk egiteko, ezinbestekoa da adituen laguntza.
Hausnarketarako gakoak
- Zenbat energia gastatzen duzu zure egunerokoan? Zerrendatu non erabiltzen duzun energia.
- Energiaren gehiegizko kontsumoa eta baliabideen xahuketa.
- Beharrezkoa da udan aire girotua eta neguan berogailua hain fuerte jartzea?
- Energia berriztagarriak: geotermia, biomasa…
Proiektu gehiago ikusteko, sakatu hemen.
Proiektu hau Elhuyarrek sustatu du, eta Gipuzkoako Foru Aldundiko Ekonomia Sustapeneko eta Proiektu Estrategikoetako Departamentuaren laguntza du.
Gai honi buruzko eduki gehiago
Elhuyarrek garatutako teknologia